Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet en oversikt over ofte stilte spørsmål. Finner du ikke svar, kontakt oss her.

Smarthjem

Slik blir du NTE Smarthjemkunde

1. Først bestemmer du deg for hvilken startpakke og abonnement som er riktig for ditt hjem. 

2. Den startpakken bestiller du i www.ntebutikken.no.

3. Etter bestilling mottar du en e-post med en unik url som fører deg til en løsning for aktivering av abonnement og oppsett av bruker i vår smarthjemløsning.

4. Når aktiveringen er utført, mottar du en ny e-post med lenke til nedlastning av appen NTE Smarthjem. 

5. Du mottar e-post og SMS fra posten med sporing av din pakke. 

6. Etter at du har hentet pakken på ditt lokale postkontor begynner oppsettet av NTE Smarthjem gjennom appen. 

7. Etter å ha logget inn i appen, legges først smarthuben/gatewayen til. 

8. Når smarthuben/gatewayen er registrert og oppdatert er du klar til å legge til de øvrige enhetene du har bestilt. 

9. Når enheten er koblet opp gjennom vår svært brukervennlige app er du klar til å bruke NTE Smarthjem! 

10. Du kan når som helst kjøpe nye smarthjemkompatible enheter fra oss eller andre, og legge disse til som en del av ditt Smarthjem uten at det påvirker din månedspris.  

Elektrikertjenester

Hvor lenge har jeg reklamasjonsrett?

Du har reklamasjonsrett i 5 år.

Jeg har lagt inn en bestilling, men ikke hørt noe. Hva gjør jeg?

Dersom du mot formodning ikke har hørt fra oss innen 5 virkedager setter vi stor pris på at du kontakter en av våre prosjektledere eller serviceledere hos avdelingen som er nærmest deg.  Så finner vi i fellesskap finner ut hva som har skjedd med din bestilling.

Jeg ønsker å prate med en autorisert elektriker. Hvordan finner jeg riktig person å kontakte?

Det kan vi selvsagt hjelpe deg med, du har to muligheter: 

  • Ta kontakt med en av våre prosjektledere eller serviceledere i din nærmeste avdeling 
  • Ring oss på telefon 74150200 og velg den avdelingen du bor i/ønsker å henvende deg til

Kan jeg bestille til nettbutikk-priser uavhengig av hvor jeg bor?

Alle priser som inkluderer montering, gjelder inntil 20 km fra nærmeste NTE Elektro-avdeling. Dette står spesifisert under produktbeskrivelsen på nettbutikken. Du finner informasjon om våre avdelinger og adressen til dem her her

Kan jeg handle el-materiell selv?

I utgangspunktet tar vi i NTE kun på oss oppdrag hvor vi både leverer materiell og jobb. Dette handler om flere forhold, men først og fremst slik at vi vet at vi kan levere med den garantien du som kunde fortjener. Konkurransen på materiell har økt de siste årene, og hvert år forhandler vi med våre grossister for å gi kundene lavest mulig pris til best mulig kvalitet. Dette forhandlingskortet er viktig for reguleringen i markedet.